برای خواهرستمدیده ام که در دهلی قربانی تجاوز شد:

سوسیالیسم یا بربریت!

به این بربریت باید پایان داد. مرگ دعا نشان داد که این بربریت در کردستان هم عادیست! و به نشانی کهریزک, همین بربریت در ایران هم جاریست. در زندانهای امریکا این یک کابوس روزمره زندانیان است؛ و حالا در »بزرگترین دمکراسی دنیا» خون مردم را به جوش آورده است.

به این بربریت جهانی باید پایان داد. تشدید مجازات و قوانین منفرد کافی نیست. ناسیونالیسم را, مذهب را, خانواده ی مقدس و ضد زن را؛ و بالاخره مالکیت خصوصی بروسائل تولید (که منشاء فقر است) را, باید هدف گرفت؛ واین یعنی پایان دادن به این بربریت و تفوق سوسیالیسم!
زنده باد رهایی زن! زنده باد سوسیالیسم!

Socialism or Barbarism!

This is the pure barbarism. Not enough with changing some lows or making India a “better place for women”; that is to be raped in less than an hour or by less than six men at the same time! No! An ABSOLUT CLEAR NO TO THIS BARBARISM!

Not only in this “largest democracy” in the world, it is, actually, in the USA a real nightmare to all the prisoners to be raped! In Iran`s “Kahrizak” it is the command of Allah to rape the prisoners; and in Kurdistan they stoned Doàa because of love… and how many prostitutes in this fucking world and how long in the fucking history‚ you tell me!

Down with nationalism, religion, the anti women family institution and the private property on the production forces° that means: Down with barbarism; that means Long live socialism !

Spas

سپاس
به شوین شیعریکی برتولد برشت دا به نیوی
ستایش بو کاری نهینی
شکوداره
ده نگ هه لینان له جه معیک دا و
دوان له باسی سته م و چه وسانه وه
ده نگی دلیرت هه لینی
به بانگه واز
هوزی چه وساوه بدوینی
سته مگه ر پیشیلی پیت که ی
بیفه وتینی…
شکوداره
به لی یه کجار شکوداره…

***
چه ند دژواره
چه نده به که لک و دژواره
کاری بچکوله ی روژبه روژ
سه ر سه ختانه و به نهینی
ریز به ریز شانه و توری حیزب
سازبکه یت و
ریک و پیک لیکی ئالینی
***
له پیش چاوی داچه قاوی له شکری زور و سه رمایه
قسه کردن
له و حاله ش دا
خاوه ن قسه که داشاردن
ته نانه ت کاتی سه رکه وتن
سه رکه وتووه که
به هه زار پیچ و په نادا
ده ربازکردن
مردن,
به لام,
ئه و مه رگه ش له چاو ون کردن
***
کی بی -به دل, به گیان- نه روا
له پیناو ناوبانگی به رزا؟؟
به لام کی یه
ته قه للای وا له پیناوی
ون بوون, ون کردنی ناوی؟!

***
سه ره نجامیش ته ماشاکه
زگ-هه لگووشانی ده س به تال
له شانازی ده گیرنه وه که میوانی سفره یان بی؛
ده ریان
شه پولی به هیزن
که هیز نیه باشاریان کا!

***
هو نیوبانگ؛
هو نیوبانگی به رز!
لی یان گه ری!
له و مه زن-کارانه گه ری!
– ئه وانه ی وا
کاری گران, شانازی به رز,
هیزی به رین و ده ریای پان ئه خولقینن-
لی یان گه ری
نایان بینی
چونکوو ئه وان به رزترن له بانگه واز!
به لام ئیوه
نه ناسراوه رواله ت-داپوشراوه کان
ته نیا تاویک وه رنه پیشی
وه رنه پیشی
با سپاسیک تان پیشکه ش که ین!

به هاری ۶۴/۱۹۸۵

ریبازی ئه م ریبواره

ریبازی ئەم ریبواره

هونەر، هەتا بووه، بەرهەمی هەستی ئینسان بووه.
ئینسان و سروشت، بووه تا بووه، دوو به ری کیشه یه کی هه میشه یی بوون. له سه ره تای ژین و بوونمانه وه، لیک ئالانی ئیمه و سروشت کاردانه وه ی هه ردوو لای پیوه دیاره. ئه گه ر سروشت، له م کاردانه وه یه دا، زال بووه، لیک ئالانه که باسی ته کنیک و زانسته؛ ئه گه ریش هه ستی ئینسانی ده وریکی زالی هه بووه، تیک ئالانه که چالاکی هونه ری یه! به لام، سروشتی ترین زانست و ته کنیک، بی به ش نیه له هه ستی ئینسانی و هونه ری ترین به رهه م و هه ست نواندن، ته نانه ت ئه وه ی پیی ئه لین ئابستره، سه ر به خو نیه له سروشت.
کولتور و فه لسه فه و ئایدیولوجیا، لیک هه لپیکرانی چه ندین چالاکی جوراوجور بوون که لیره دا مه ودا نیه له هه مووی وردبینه وه. مه به ست، لیره دا، کولتور و هونه ره و شیعر؛ مه به ست به رچاو خستنی ریبازیکی ئالترناتیوه که من، خوم وچالاکی هونه ریم، به ریبواری ئه و ریبازه ده زانم.
کونترین به رهه می هونه ری ناسراو وینه کیشانی نیو ئه شکه وته. ده یان هه زارسال له مه و پیش، ئینسانی راوچی، وینه ی نیچیره کانی کیشاوه ته وه، به نیزه یه ک له ته موو دا، به و خه یاله وه بتوانی ئاسانتر راویان بکا. شیعرو گورانی و هه لپه رکیی ئه و نینسانانه نه ماونه ته وه؛ به لام، ئه گه ر ئه و ژانره هونه ری یانه له نیو کومه لانی ساکاری ئینسانی هاوچه رخدا ببینین، هونه ری ئه وانیش، به شیکه له خه باتیان بو ژیانیکی ئاسانتر و پرده سکه وت تر. دانس و ئاواز و وینه گه ری و خو- رازاندنه وه یان به شیکه له تیگه یشتن و ته قه للا یان بو ئه وه ی باشتر راو بکه ن، یارگیری بکه ن، مندال به بار بینن یان بچنه شه ری نه یارانیان…
له وکاته وه ش که کومه لگای ئینسانی، چینایه تی بووه ته وه، واته له م ده هه زار ساله ی دوایی دا، ئه م چالاکی یانه که وتوونه به ر کاردانه وه ی کاره ساتی کیشه ی چینایه تی! له دووبه ره کی ئینسان وسروشتدا به ری ئینسانی، خوی، بووه به دوو به شه وه: دووچینی دژبه یه کی ئینسانی له به ریکه وه و، سروشت له به ریکی تره وه، مه یدانی چالاکی زانستی و هونه ری و کولتور وفه لسه فه و ئایدیولوجیایان ئالوز کردوه. مه به ست سه ر ده رهینانه له م ئالوزی یه، که له مه یدانی هونه ریشدا هه میشه جیگای کیشه بووه.
ئایا هونه ر چینایه تی یه؟
هونه ر به شیکه له کولتور. کولتور، به مانای ژینگه ی ده ستکردی به شه ر، به شیکی ماددی هه یه که، له وانه: چلونایه تی کشت و کال و بژیوی سه نعه تی و فه ننی و هه ر وه ها ریگا وبان و شارستانیه تی ده گریته وه؛ به شیکی مه عنه ویشی هه یه، که تیگه یشتن و هه ست و هه لس و که وتی ئینسانه له پیوه ندی خوی و سروشت و له چونیه تی ئه م ژینگه ده ستکرده ی خوی. زانست وهونه رو فه لسه فه و ئایدولوجیا، له به شی مه عنه وی کولتوردا ده گونجی. کولتور، به گشتی، له ژیر کاردانه وه ی دوو لایه نه ی چینی ده سه لاتدار و چینی ژیرده سه لاتی کومه لدایه. به شی مه عنه وی کولتورو به ئاشکراتریش هونه ر، که زیاتر موری هه ست و هوشی ئنسانی پیوه یه، ته نانه ت به شیوه یه کی روونتریش، دوو به ره کی چینایه تی کومه لگا ده نوینیته وه.
کولتوری زال له کومه لدا کولتوری چینی ده سه لاتداره. هه رچه ند، هه میشه ش هه ستیکی ئینسانی به رهه لست، له به رهه م و چالاکی کومه لانی خه لکدا، ره نگی داوه ته وه، که دایمه له کیشه دا بووه له گه ل کولتوری زال و هونه ری زال. بو نموونه؛ هه لپه رکیی ره شبه له ک هه میشه به رانبه ر ته وس و توانج و هه ره شه ی ده زگای ئایینی زال راوه ستاوه. موسیقا و شیعر و هونه ری خه لکی که به فولکلورناسراوه، گه لیک هه ست نواندنی جوان و ئنسانی لی ده رکه وی که ده شکه ویته دژایه تی له گه ل فه رهه نگی ده سه لات. له هونه ری کوردیدا، قانع، وه ک شاعیریکی ئاواره و زورلیکراو ناسراوه. له نیو فارسی بیژاندا، ناصر خسرو، رووده کی، زاکانی و له ئه ده بی عه ره بیدا موعه رری و مظفر نواب و به هه ر زمانیک ژماره یه کی زور شاعیری به رهه لست و زورلیکراو ناسراون.
ئه و چینه ش که ئه مرو ده سه لاتداره، له نیوان سه ده کانی 15 و18دا، پیشره و بووه و دژی چینی ده سه لاتداری سه رده م، خه باتیکی کردووه. ئه م خه باته مه یدانی هونه ریشی گرتوه ته وه. بو نموونه؛ بتهووین که شه یدای ئازادی بوو به موسیقا شورشگیرانه که ی کومه لگای به ره و ئازادی ئاژواندووه. سه مفونیای نوهه میشی نیو ناوه “ئازادی” و پیشکه شی کردووه به ناپولیون که، ئه وکات، به ئازادیخواز وئالا هه لگری شورشی گه وره ی فه رانسه ده ناسرا! شه کسپیر، کاتی خوی، گه لیک شاکاری هونه ری خولقاند که هه ست و بوچوونی کومه لانی خه لکی پیشره و ده نوینیته وه و گه شه ی پی ده دا. ئه مانه، گه لیک شوینه واری بی هاوتای له هونه ر و فه رهه نگی به شه ری دا هیشتووه ته وه.
به گویره ی ماتریالیسمی میژوویی
به رهه م و چالاکی هونه ری به شه ر، له هه ر شوینیکی جیهاندا بووبی، به گویره ی کولتوره ماددی یه که ی ئال و گوری کردووه. ئه گه ر هونه ری دوو کومه لگا، که کولتووری ماددی یان ویک ده چی، له گه ل یه ک به راورد که ین، گه لیک ویچوون و هاوبه ش بوونی تیدا ده بینین که نیشان ده دا، هونه ر، هه روه ها هه موو کولتووری مه عنه وی، به گویره ی کولتووری ماددی داده رژی! هونه ری پیش سه رمایه داری؛ بو نموونه، هه لپه رکیی کوردی گه لیک ویچوون و هاوبه شی هه یه له گه ل هه لپه رکیی، نه ک هه ر سریانی و ئه رمه نی و به لووچی، به لکوو عه ره بی و ئیرله ندی و رومانیاییش! به یت و باو، داستان گیرانه وه به شیعری ریتم دار، له نیو هه موو کومه لگا پیش سه رمایه داری یه کاندا ویک ده چن. هونه ری سه رده می سه رمایه داریش له هه موو جیهاندا؛ له شیوه ی شیعر نووسینه وه هه تا داستان و هه تا وینه گه ری و موسیقا و فیلم و په یکه ر تاشی، هه تا دانس و ئه و ژانرانه ی هونه ری پلاستیک ده گریته وه، گه لیک ویک ده چن. ئه وانه زیاتر ویک ده چن هه تا هونه ری پیش سه رمایه داری و پاش سه رمایه داری هه مان کومه لگا! بو نموونه کومه لگای کورده واری؛ به یت و باوی کوردی زیاتر له بالادی ئینگلیزی پیش سه رمایه داری نزیکه تا له شیعری قانع و گوران! گوران به دیوانه ئینگلیزی یه که ی “برونس” دا هه لده لی و خوی پیشره وی شیعری نوی و نوی که ره وه ی گوره پانی شیعری کوردیه.
با نه که وینه داوی ماتریالیزمی میکانیکی؛ چونکو ده زانین که هونه ر و مه عنه وییاتی کومه ل، ده ست به جی، به شوین ئال و گوری کولتووری ماددی کومه لدا، وه ر نه چه رخاوه. گه شه ی کومه لایه تی گه لیک له وه ئا لوزتره. چینی ده سه لاتداری کومه لیش، به یه کجاری نه یتوانیوه هه موو هونه ر و زانست و کولتووری مه عنه وی و ماددی کومه ل کونترول بکاو زه هری پاشکه وتووی بکاته هه موو سیللولیکی له شی کومه لگاوه. به بونه ی به ر هه لست بوونی هیزی پیشره وی سه ر به چینی کریکار و سه ر به ئازادی و به رابه ری و به هه زار بونه ی دیکه شه وه، گه لیک چالاکی زانستی و هونه ری و فه لسه فی و شتی وا ده ینه به رهه م که کونترولی بورژوازی کونه په رست ده پووچینیته وه. بویه، ئه م باسه ی ئیمه، به مه عنای ره ش وسپی کردنه وه ی هه موو شتیک نیه و گه
لیک سه رنجی وردتری پیویسته
لیره دا به جی یه ئاماژه بکه م بو گه لیک به رهه می هونه ری, بو نموونه ئاواز, شیعر, ئه ده ب, سینه ما و… موزیک و دانس که به بونه ی ناوه روکی رئالیستی یانه وه, یا خود به بونه ی دیکه وه, قسه ی دلی کومه لانی کارگه ر و زه حمه تکیش یاخود ئنسانی به ده ربه ست و به ر هه لستی ناله باری یه کان ده نویننه وه. ئه مانه ئه گه ریش راسته وخو هه لویستی کارگه ری ناگرن, یارمه تی کارگه ر و زه حمه تکیش ده ده ن که وشیارانه تر و به کولتورتر, به گژی ناله باری یه کاندابچینه وه. ئه مانه گه نجینه یه کی گه وره ن که ته نیا به بونه ی زال بوونی سه رمایه وه له ژیر کولتوری سه رمایه داریدا شاردراونه ته وه. سه ره رأی ئه وه ش, کومه لانی خه لک به هره ی خویانی لی ئه به ن. ئه گه ر هونه ر و کولتووری مه عنه وی, وه ک بزووتنه وه ی کومه لایه تی ببینین؛ئه گه ر هونه ری کارگه ری وه ک به شیک له به بزووتنه وه ی کومه لایه تی چینی کریکارببنین, ئه مانه ش دبنه به ش -به شیک له کولتوری کارگه ری! نموونه ی وا, که له دژی ئادابی کونی مه زهه بی و عه شایه ری راوه ستاون, که م نین. ئه م سیسته مه, به تایبه ت له م سه رده مه ی ئیمپریالیزمدا, مه زهه ب و عیرفان و سوننه تی پرتووکاوی دیکه زور به کار دینن. بویه, به ره نگاری ئه م سوننه تانه, ئیستا کاری بورژوازی نیه؛ کاری ئیمه یه! ئه وه ی دژی کونه په رستی ده بیته وه خزمه ت به ئیمه ده کا. ئه مانه, راسته وخو, یا ناراسته وخو, یارمه تی چینی کریکار ده دا بو جوانتر رازاندنه وه ی ژیانی و خاراو و پاراوکردنی کولتووره که ی. نموونه ی نزیکی ئه مانه ده توانی گه لیک له به رهه مه کانی قانیع بی یان فروغ ی فه رروخزاد, یان ئاوازی وه ک سه لامات ی نادیه مصطفی… بو دوورتریش بروانین ده ریایه ک له به رهه می هونه ری و کولتووری, له سه راسه ری جیهانه وه, دین به پیرمانه وه
باسی فورم و ناوه روک و جوانی ناسی، کاردانه وه ی ئه وانه له ئاستی یه کتر, که به گویره ی
روانگه ی چینایه تی جوراوجور، نوی ده بیته وه، خوی هه ورازیکی تره که بابه ته که گه لیک ده وله مه ند ده کاته وه، به لام ئه گه ر کورتی نه که ینه وه، نه ک پیشه کی یه کی ئاوا، به لکوو، کتیب و مه جالی گه وره تریش ناتوانی هه مووی داپوشی. ده ی با ورد بوونه وه ی زیاتر بکه ویته مه جال و مه ودای به رینتر.
له به رژه وه ندی بورژوازی دا، به لام، حاشا ده کری له چینایه تی بوونی هونه ر! ئه و، که هه تا بوی کراوه، چینایه تی بوونی کومه لگایشی پشت گوی خستوه، تیده کوشی بیده نگه بکا له هه ر راستی یه ک که کیشه ی چینایه تی بخاته به رچاو. دوازده مانگه ش، به میدیا و سینه ما و ئایین، کولتووری ده سه لات پاریز و دواکه وتوانه و چینایه تی خوی بلاو ده کاته وه، به لام، کاتیک ئیمه ده نگی خومان هه لده برین و هه ستی خومان ده نوینین هاواریا ن به رز ده بیته وه که : “ئه وه هونه ر نیه” “ئه وه پروپاگاندای ئایدیولوژیکه” و له م قسانه! چما خویان، له هالیووده وه هه تا بالیوود، خه ریکی پروپاگاندا نین بو هیشتنه وه ی دواکه وترین ره سم و یاسا و ئایین و قانون و شه ریعه تی خویان!
به لی؛ سه ره رای هه ر تیبینی و ورد بوونه یه ک که ئه م با به ته چروپر ده کاته وه، هونه ر و هه موو کولتوور به ماددی و مه عنه وی یه وه، چینایه تی یه! روژی ئه مروش که کارگه ر و سه رمایه دار، وه ک دوو چینی سه ره کی کومه ل، له سه راسه ری دنیا دا، به رانبه ر یه ک راوه ستاون، هونه ر و کولتوری بورژوایی و کارگه ریش، سه ره رای هه ر ئالوزکاوی یه ک، زیاتر له هه میشه چینایه تین و له کیشه یه کی به رده وام دان.
هونه ری کارگه ری؟
له سه ر ئه وه ی نیوی چ بی، کیشه م نیه. که سیک پیی ده لی پیشره و که سیکی تر ده لی هونه ری ئالترناتیو یا هونه ری به رهه لست یا هه رچی… کیشه له سه ر هونه ر و کولتووریکه، که ریگاخوشکه ری رزگاری ئینسانه و ژیانی گه ش و ئازادو شاد بو هه موانی له ئاسودایه! ئیمه لایه نگری ئه مه ین و به رهه لستی هونه ریکی ریگر و چه واشه گه ر ده بینه وه که هه ست وهوش وچالاکی کومه لانی خه لک ژارخواردوو ده کات. ئیمه بی لایه ن نین! خه م خوری ریبازیکی تایبه تین و ئه مانه وی هه ست و چالاکیمان ئاوی هه ریز نه دیری! بویه، جیی خویه تی ئه م ئامانجه روون بیته وه، تا هه ر هه رزه بیژیک، یان هه ر ئا یین په رستیک، نه توانی “سینه زه نی” و نیوه نووزه ی عیرفانی بکاته به رهه لستی رزگاریمان. بویه, هونه ری کارگه ری, به مه عنای ره نگدانه وه ی هونه ری بزووتنه وه ی کومه لایه تی کارگه ری دژ به سه رتاپای سه رمایه داری, زیاتر ئه م مه به سته ده نوینیته وه.
بو ئه وه ی باشتر بزانین ئه م هونه ره ئالترناتیوه چی یه، پیشدا بزانین چی نیه!
هونه ر وکولتوری ئیمه هه ر ئه وه نیه که باسی کارگه ر بکات! له وانه یه بورژوازیش باسی کارگه ر بینته ئاراوه. به گویره ی به رژه وه ندی خوی و به کولتوری پرتووکاوی خوی، له وانه یه کارگه ری فه رمانبه ر و ژنی کویله، بکاته ئیدولی کومه ل. کولتوریک که باسی ده رد وژان وریگای رزگاری بینیته کایه وه، له وانه یه له روانگه ی بورژوازی یه وه، رزگاری یه کی نیوه و ناته واو له مه ینه تیکی بچووک، بکاته ئامانجمان، یان هه ر به پیچه وانه، شه واره مان بخا بو دنیایه کی پر له کیشه و ناته بایی ناسیونالیستی، یان وه عده ی به هه شتی پاشمه رگمان پی بدات و بمان کاته ده رویشی خوی! به شی زوری گورانی و موسیقا ی میدیای بورژوازی باسی کروزانه وه ی ژنه به ده ست پیاوسالاری یه وه؛ ئه و هونه ره سه رکونه کراوه، روشنایی یه ک بو رزگاری له پیاوسالاری نادا به ده سته وه و کیشه که له مل ناکاته وه….
کولتوری ئیمه، بویه، به ر هه لستی هه موو ئه فیونیکی هوشبه ر ده بیته وه و ژیان وه ک تاقه مه ودای خوشی و شادی ده بینی و خوشه ویستی یه کی به رین ده خه ملینی. کولتوری ئیمه خوی نابه ستیته وه به ناموس په رستی و به ند وباری یاسا ی کونه وه. جوابی ره سم و ئایین و یاسای سه رمایه ی کونه په رست ناداته وه و ئاواتی نزم نا کاته ئاسوی جه ماوه ر.
هونه ری ئیمه، هونه ر و کولتووری تا ئیستای ئینسان، وه ک ده سکه وتیکی میژوویی چه ند هه زار ساله، وه ک پاشه که وتیکی به نرخ، هه لده سه نگینی؛ به لام، کاتیک که خوی شوینه واریکی نویی هه یه، کاتیک ئا سوی رزگاری یه کجاری ناسیوه، شوینی کولتوری کون ناکه وی! گوران و حافزی شیرازی و شه کسپیرو موزارت بو کولتوری ئیمه گه نجینه ی گه وره گه وره ن؛ به لام ئیمه به شیوه و ئامانجی خومان به کاریان دینین. ره خنه گریشمان هه میشه به رده وامه؛ نه ک هه ر له وان، ره خنه ی داهینه رانه له خوشمان به رده وام ده بی و هه ول ده دین کوت و زنجیری کون و نوی، له کولتووری خومان و هونه ری خومان دامالین و ریگا بو گه شه کردنی هونه ر خوش که ین.
کولتوری ئیمه، به هه ردووبالی زانست و هونه ر، ده فری و به ره و ئاسوی رزگاری یه کجاری، به ره و ئاسوی ئازادی هه مووان، ده مان هه ژینی. بویه، پیویستی مان به روانگه یه کی زانستی و کومونیستی تیر وته سه ل هه یه! مه به ست له روانگه ی کومونیستی، دینامیسمیکی پیشره وه، له کارگه ری وشیار و ئینسانی داهینه ر که به هیچ شتیک که متر له رزگاری یه کجاری له هه رچی سته م و چه وساندنه وه یه، رازی نا بی.
ئه م کولتووره، له باریکه وه، به قه د میژوو کونه؛ چونکو میراتگری ئینسانی تیکوشه ری پیشره وه له دریژایی میژوودا؛ میراتگری شادی و هه لپه رکی وهه ست نواندنی ئینسانی یه، له سه ره تایی ژینیه وه. هه ر هونه ریکی پیشره و و به رهه لست له هه ر وه رچه رخانیکی میژووییدا، هه تا هه ست بزوین ترین سیمفونیا کان و ته ناته ت شه پولی ئه م ئاخرانه ی موزیک و هونه ر، له دژی کویله تی و مه ینه ت وله ستایشی شادیدا؛ میراتی ئیمه یه. گه رچی، له و چوارچیوانه دا نامینینه وه و بو ستایشی شادیش، هه موو سنووریکی کومه لگای چینایه تی تیده په رینین. له باریکی دیکه وه ئه م کولتووره هاوعومری خه باتی چینی کریکاره! بویه، من له گه ل ئه وانه م که به م کولتووره ده لیین کارگه ری. کولتووریک که به دووبالی هه ستی بی سنوور و زانستی کومونیستی ئه و چینه، ده فریت؛ هه ر له سه ره تای میژووی ئینسانی یه وه، ، خه ریکی بنج به ستن بووه به لام له م دووسه ده ی دواییدا گه شه ی کردووه. که سانی وه ک “هاینریش هاینه”، “ماکسیم گورکی”، “برتولد برشت”، “ئاراگون” و “جه وهیل” و “ناظم حکمت” چه ند ئه ستیره یه کی ئه م ئاسمانه ن؛ ئیتر با، شه کسپیر وحافظ و هه زاران دوندی فه رهه نگی به شه ریش، به میراتی ئینسانی، پیش هاتنه مه یدانی چینی کریکار، دابنین.
ئه م هونه ره، ریگریشی هه یه. یه که م به ر هه لستمان چینی سته مگه ره که له سه راسه ری میژوودا خه لکی به شه واره خستووه و له م سه دانه ی دوایی دا له په یکه ری سه رمایه داریدا خوی ده نوینی و ده یناسین که ده میکه، ئیتر، ریگری ئازادی ئینسانه؛ که ده سه لات و میدیا و سامانی کومه لگای به ده سته و ده توانی هونه ری چه واشه برازینیته وه و به چه ق و لووری دژبه ژن و دژ به ئازادی و به رابه ری، کومه لانی خه لک به شه واره بخا. بویه، ریبازی ئیمه پیویسته میلیتانت بی و بچیته وه به گژ نه ریت و کولتووری بورژواییدا؛ کولتووریک که ئیستا خه ریکی زیندوو کردنه وه ی پرتووکاوترین داب ونه ریتی چینه کونتره کانیشه و هیچ نیشانه یه ک له ئازادی و ئازادیخوازی سه ده کانی پیشووی پیوه نه ماوه، نابی بتوانی چیدی ریگرو ریونکه ر بی.
کاتیک ئه لیین کولتوری کارگه ری، مه به ستمان ئه م کولتوره ئالترناتیوه یه که به شیکه له خه باتی میژوویی چینی کریکار بو رزگاری هه موان. بویه، جیگای خویه تی که هونه ر له م روانگه یه وه سه یربکری و به م پیوانه یه، ره خنه ی لی بگیری.
دیاره، ئه وه ی ره خنه ده گری، له وانه یه، له گه ل ئه م به رژه وه ند و بوچوونه نه بی و، هه ر به شیوه ی کون، تاوانبارمان بکا. ئازادی راده ربرین، دیاره، بو هه موانه و بو ئه وانه ش هه یه. ئیمه ش تیده کوشین، له مه جالی خویدا، به ر هه لستی ببینه وه. لیره دا، به لام، رووی ووشه له هاوده رد و هاوشادی و هاو بوچوونه، که به ره خنه ی داهینه ر، ریگای به ره و پیشی کولتور و هونه ری کارگه ری خوش بکه ین.
هاوینی 2012
ریبوار

ئیماجین Imagine

(لیریک: جان لنون)

ریبوار کردوویه به کوردی (له سه ر ئاهه نگه ئوریژیناله که ی داریژراوه)


وای دانی به هه شتیک نیه

سه خت نیه وای دانیی

نه جه هه ننه میک له وژیره و

سه ره وه شمان هه ر ئاسمان

وای دابنی

که هه موان

بژین بو ئه مروووووهاای

 

بینه پیش چاو ولات نه بی

کاریکی وا گران نیه

بیانو بو کوشتار وکوژران نه بی

نه ئایینیش به هانه بی

بینه پیش چاو که هه موان

بژین ژینی ئاشت.. ییی.. یوهوهوهو

ره نگه بلیی خه یالاتیم

به لام من خو به ته نیا نیم

به هیوام توش روژی بیی

ئه مجا گشت جیهان یه ک بین

..

بینه پیش چاو مولک نه بی

نازانم بتوانی یا ن نا

نه ته ماع پیویست بی نه برس

برایه تی گشت ئنسان

بینه پیش چاو که هه موان

شه ریکین له جیهانیه هیییی

ره نگه بلیی خه یالاتیم

به لام من خو به ته نیا نیم

به هیوام توش روژی بیی

ئه مجا گشت جیهان یه ک بین

 

 

دروغهای اوباما

دروغهای بیشمار اوباما در سخنرانی پیروزی را قلمهای تواناتری باید افشاکنند. هدف این نوشته کدشکنی دروغهای واضحتر این شازده است که به این زودی خشم فروخورده ی انسانهای شریف امریکایی را نادیده گرفته و به خود مدال شازده ی محبوب میدهد. مشکل اینجاست که دروغهای این شازده، اشک بعضی آدمهای معصوم را هم در میآورد! به خصوص درایران و در میان خشم مردم علیه وحشیگری حاکم, ممکن است این چاپلوسیها زمینه ی پذیرش داشته باشد.

دهها میلیون انسان شریف در آمریکا, اوراق رای را, به جای کارناوال انتخاباتی, به اشغالدانها سپردند! آری, دهها میلیون انسان عاقل و بالغ در آمریکا, وعده های ایشان در باره ی <زندگی شیرین پشت پیچ بعدی> را یک دروغ بیشرمانه ی یک رهبر سرمایه داری تعبیر کردند و او را عوامفریبی دیدند که پس از سالها تحمیل بحران اقتصادی به مردم, وعده ی استثمار شدن بازهم وحشیانه تر میدهد، که با سخنانی به عاریت گرفته از جان کندی, طلبکاری امریکایشرا به یاد مخاطبانش میآورد که بازهم جان بکنند و حالاحالاها منتظر آسایش نباشند!
ایشان بیشرمانه ادعا میکنند که دهه ی جنگ تمام میشود در حالیکه جهنم لیبی و سوریه و آتش القاعده در سراسر خاورمیانه از برکات پنتاگون ایشان است. به علاوه,هرازگاهی با تهدید گزینه ی نظامی علیه ایران, تهدید به جهنمی میکند که ابعادش باورنکردنیست.
و دروغهای میراثیش از معاویه و خمینی که گویا فقیر و غنی, همه باهم, رویای مشترک دارند؛ ایشان هم میگویند: مهم نیست… فقیر یا غنی باشید… همه باهم رویای امریکا را میسازیم! این عوامفریبی را اما دهها میلیون از مردم شریف آمریکا که خواهان تغیرات جدی و رادیکال هستند, باور نکردند. آنان به همه ی ننه من غریبم های این شازده بی اعتنایی کردند و ورقه ی رای را توی صورتش زدند.
شاید کسانی, از اشک به چشم آمدگان, دلگیر شوند که بالاخره این یارو در مقابل رژیم هار حاکم برایران ایستاده است! اینجا هم تنها خواجه یی ساده دل باور میکند که ایشان و رژیمشان چیزی بیشتر از رام کردن یک رژم سرکش را, در ایران, مد نظر داشته باشند؛ چرا که این حقیقت را این شازده و دستیارانش بارها به روشنی گفته اند. چنانچه به رام کردن رژیم هم موفق نشوند, سوغاتشان اگر جنگی دهشتناک نباشد, اژدهایی را درآستین دارند که در زمان اعلیحضرت فقید مار آنرا تجربه کردیم. بی تردید, اردنگی کردن آن اژدها هم پای ماراخواهد بوسید, امابه بهای مصائب بازهم بیشتری! به همان نشانی که سی وچند سال پیش فکر نمیکردیم رژیمی هارتر از رژیم شاه در انتظارمان باشد میتوانیم اطمینان داشته باشیم که رژیم سوغاتی کودتاگران ۲۸ مرداد, معصوم تر از رژیم فعلی نخواهد بود.
در مجال این نوشته ی کوتاه نیست که آلترناتیوی معرفی شود اما عمق اندیشه ی درخشان روزا لوکزامبورک اینجا روشنتر میشود که گفت: سوسیالیسم یا بربریت! آری,چنانچه سوسیالیسم آلترناتیو نباشد بربریتی حاکمیت میکند که به چنین شازده یی, به جای دادخواست محاکمه به عنوان جنایتکار جنگی, جایزه ی نوبل صلح میدهد؛ بربریتی که به جای ایشان, یک همپالگی فاشیست و کوردل را کاندید ریاست دهشتناکترین ماشین جنگی تاریخ میکند که میخواهد, از جمله, قوانین شریعت را در آمریکا زنده کند.
اگر ما این بربریت را نمیخواهیم چه آلترناتیوی به جز سوسیالیسم؟